Rubriky
Pravidlové okénko

Primacy

Primacy (nadřazenost) je novinkou čtvrté sezóny a dnes se na tuto záležitost podíváme. Nejprve si řekněme ten podstatný fakt, že Primacy pravidla se vůbec nenacházejí v hlavní příručce pravidel pro hru. Pravidla pro Primacy se nacházejí na extra kartě, která je součástí karet v základní sadě.

Tím to ovšem nekončí, totiž Primacy je pravidlo, které se nebude hrávat vždy. Na kartě je totiž uvedeno, že pokud některý z hráčů má v decku kartu zmiňující Primacy counter, pak se budou pravidla pro Primacy hrát; pokud ani jeden z hráčů takovou kartu nemá, pak se Primacy v bitvě vůbec nehraje.

To je podle mě trochu nešťastné, aby se nějaké pravidlo hrálo v závislosti na tom, jestli mám v decku určitou kartu (a to jsem ji třeba ještě ani nelíznul). Ale nedá se nic dělat, takto je to nastavené, takže s tím musíme počítat, přinejmenším pro čtvrtou a pátou sezónu.

Takže pokud je toto splněno a alespoň jeden z hráčů má kartu zmiňující Primacy žeton, pak ve hře hráči používají tento žeton — který je jen jeden a hráč ho získá po skončení aktivace při splnění jedné z následujících podmínek:

  • bojovník vyřadil z akce vůdce protivníkovy warbandy
  • bojovník vyřadil z akce nepřátelského bojovníka, ktrý byl předtím naprosto nezraněný (instant kill)
  • warbanda drží alepsoň 4 objectivy.

Jak je již zmíněno, žeton je jenom jeden — takže pokud podmínku po aktivaci splňujete a žeton již dříve v daném kole získal soupeř, tak mu ho prostě seberete.

Další fail vidím v tom, že pravidla nijak neošetřují situaci, kdy Primacy token po dané aktivaci mají získat oba hráči. To se nám již při hraní dokonce stalo, Dan mi vyřadil Vassilaca, tedy leadera, za což měl nárok na žeton; jenže Vassilac si díky kartě Deadly Embrace ještě před umřením bouchl zpátky a insta-killnul útočníka. Není nijak stanoveno, co mají hráči v takové situaci udělat, nicméně již jsem poslal dotaz na Games Workshop, tak třeba se dočkáme rozhřešení v příštím FAQu.

Na konci kola, v závěrečné fázi, ten kdo má u sebe žeton, získá jeden již utracený bod slávy navíc.

To je vše. Jak říkám, nepovažuji pravidlo Primacy za příliš zdařilé, navíc se bojím, že toto pravidlo bude více svědčit Mollogovi, který snáze splní druhou podmínku z výše zmíněných, než hordovým warbandám — takže toto pravidlo považuji za trochu nevyvážené.

Nejvíce samozřejmě uvidíme, až se bude moci opět hrát a vyzkoušíme to v praxi.