Rubriky
Pravidlové okénko

Horthgorn a Quarry

V nejnovějším FAQu je ujasněno poměrně diskutované pravidlo, které je uvedeno na Hrothgornově kartě — že každý z protivníků je považován za Quarry (kořist). Mnohdy se diskutovalo, jestli to platí jen pro Horthgorna nebo pro všechny Mantrappery, a také co když je Hrothgorn vyřazen z akce.

Takže k tomu máme oficiální rozhodnutí a to říká:

  • pokud je Hrothgorn na herní ploše, pak každý protivníkův bojovník se považuje, že má klíčové slovo Quarry na kartě bojovníka a to i pro bojovníky, kteří jsou vyřazeni z akce.
    To znamená, že pokud mají jakýkoliv bonus proti Quarry jiní bojovníci, mohou ho taky využít (a to dokonce ve hrách více jak 2 hráčů i bojovníci z dalších warband).
    To také umožňuje skórovat kartu Triumphant Hunt, jelikož klíčové slovo Quarry platí i pro vyřazené bojovníky.
  • pokud Hrothgorn je vyřazený z akce, pak tato jeho schopnost již nemá účinek. Tedy nepřátelští bojovníci přestávají být Quarry, pokud tak nečiní jiné pravidlo.
Rubriky
Pravidlové okénko

Bushwakkova past

Dnes se podíváme na past, kterou disponuje warbanda Hrothgorn’s Mantrappers a které se nový FAQ obsáhle věnuje. Past ve hře pokládá skřet Bushwakka a platí následující:

  • Pokud Bushwakka vstoupí do hexu, do kterého předtím položil svou vlastní past, pak ta ho nezraní.
  • Pokud Bushwakka vstoupí do hexu, do kterého předtím položil past jiný Bushwakka (oba hráči hrají za warbandu Hrothgorn’s Mantrappers), pak ho tato cizí past zraní.
  • Past se nepovažuje za smrtelný hex ani za feature token, pro účely pravidel (např. objective karet), které pracují s nimi.
  • Past se nepovažuje za bojovníka (např. pro účely skórování za vyřazeného bojovníka / nebo surge za vyřazení bojovníkem).
  • Hex s pastí se nadále z hlediska pravidel považuje za prázdný hex (neobsazený).
  • Bushwakka může položit past na hex, na kterém leží objective token, který je smrtelným hexem nebo na něm již leží jiná past.
  • Pokud bojovník vstoupí do hexu, který je smrtelným hexem a zároveň obsahuje past, pak bojovník nejprve utrží 2 zranění od pasti; až potom, pokud bojovník nebyl vyřazen z boje, utrží 1 zranění od smrtelného hexu.
  • Pokud bojovník vstoupí do hexu, v kterém leží více než jedna past, použijte pravidla pro sequencing (tj. rozhoďte se), abyste určili, která past sklapne jako první.
  • Pokud je bojovník po boji odsunut na pole obsahující past, pak nejprve sklapne past a až teprve poté dostane zranění od karet jako Pit Trap nebo Snare, pokud jsou útočníkem zahrány.
  • Past zraní i bojovníky, kteří jsou immunní vůči smrtelným hexům (např. duchové).
  • Pokud je na bojišti nastražená past a Bushwakka je vyřazen z boje, pak past zůstává na bojišti a bude nadále fungovat tak, jak je popsáno na Bushwakkově kartě.