Rubriky
Pravidlové okénko

Lethal hexy

Lethal hexy neboli smrtonosný terén jsou políčka, která dávají bojovníkovi damage, když ten na ně vstoupí. Lethal hexy mohou být na desce již vytištěné, nebo je mohou hráči na desku umístit na začátku hry, případně během hry mohou objective hex přetočit na lethal. Pojďme se podívat na některá pravidla ve spojitosti s lethal hexy.

  • Lethal hexy dávají bojovníkovi damage v okamžiku, kdy ten na ně vstoupí pohybem nebo pushem. Pokud bojovník na políčku již stojí a teprve potom se políčko stane lethal hexem, pak bojovník zranění nedostane. To je důležité pro případy, jako je otočení objective hexu na lethal nebo pro Thundrikovu reakci na jeho kartě.
  • Bojovník, který již stojí na lethal hexu, na něm může zůstat stát jakkoliv dlouho (třeba až do konce hry) a neutrží další zranění. Ani za opuštění lethal hexu bojovník neutrži zranění. Pouze za to, když je jeho figurka do lethal hexu umístěna (vstoupí, je pushnuta apod.)
  • Pokud bojovník utrží zranění od lethal hexu, pak ho dostal od terénu a nedostal ho od nepřátelského bojovníka (ani od nepřátelské warbandy). Tedy pokud nějakým způsobem posunete protivníka do lethal hexu, ať již drive-backem v boji, nebo gambitem, nebo jakkoliv jinak a lethal hex sebere bojovníkovi jeho poslední život, nemůžete skórovat karty jako Death from Afar, Run Through. Run Down a podobně. Pro jejich skórování musí nepřítele vyřadit váš bojovník a ne lethal hex.
  • Pro oficiální turnajové formáty (Championship, Alliance a Relic) platí, že lethal hexy, které hráči umisťují na začátku hry, nelze položit vedle již existujících lethal hexů (a tak prodlužovat lethal zdi). Nelze je umístit vedle předtištěných lethal hexů ani vedle lethal hexů, které jsou na herní desce již položeny. Lze je ovšem umístit vedle objective hexu, pokud chcete.
    Toto omezení platí jen pro oficiální turnajové formáty. Pro běžné domácí hraní toto omezení neplatí a proto ho nenajdete v základních pravidlech hry (bývá v turnajových rulespacích)
  • Lethal hex nelze umístit na políčko, na kterém se nachází objective hex. Pokud ovšem během hry použijete kartu, která přemisťuje hexy (např. Mischievous Spirits), je možné objective hex přesunout na lethal hex. Políčko pak má obě vlastnosti současně. (Poznámka: gambit karta Restless Prize výslovně uvádí, že neumožňuje přesunout objective na lethal hex, takže s touto kartou to udělat nemůžete)
  • Existují bojovníci, kteří lethal hexy ignorují (duchové a obecně všichni létavci). Pokud ty pushnete do lethal hexu, tak jim žádné zranění nezpůsobíte. Nicméně můžete skórovat objective jako Kurnoth’s Snare — ten vyžaduje pouze to, že bojovníka pushnete do lethal hexu, nevyžaduje zranění.
  • To, že bojovník utrží zranění umístěním do lethal hexu, zahrnuje veškeré způsoby jeho umístění do tohoto hexu, včetně takových, které nejsou považovány za move ani push (např. karty Confusion nebo Shadowed Step, nebo např. oživení bojovníka u warbandů, které to umožňují — Sepulchral Guard, Spiteclaw’s Swarm, The Grymwatch). Pravidla uvádí, že bojovník zranění utrží, pokud vstoupí, je umístěn, je posunut nebo je zatlačen (moves, is placed, is pushed or is driven-back).