Rubriky
Pravidlové okénko

1 damage proti −1 wound

Dnes si dejme krátké pojednání o tom, jaký je rozdíl mezi tím, když model dostane 1 damage a tím, když se mu wounds sníží o 1.

Když model dostane 1 damage, např. kouzlem Sphere of Aqshy, jedná se o standardní 1 damage. Není na tom nic speciálního, je to stejný damage jako z boje.

Když se ale modelu sníží jeho životy o 1, například kouzlem Abasoth’s Withering, je to jiná situace. Daný bojovník má najednou o jeden wound méně, ale nedostal damage. To znamená, že…

  • orruk z Ironskull’s Boyz se neinspiruje
  • nelze použít reakce závislé na tom, kdy model (ať již přátelský nebo nepřátelský) dostane damage
  • mohou být ovlivněny jiné akce závisející na počtu životů. Například Gloryseeker funguje jen proti modelům s charakteristikou Wounds 4 nebo více. Ovšem, pokud má model charakteristiku Wounds 4 a protivník mu pomocí Abasoth’s Withering sníží woundy o 1, pak od dané chvíle už proti tomuto modelu Gloryseeker nefunguje.
  • pokud je model zraněný, má poslední život a vy ho zabijete tím způsobem, že mu snížíte Wounds o 1, tak sice získáte glory point — ale nepočítá se, že ho vaše warbanda dala out-of-action, tedy nemůžete použít reakce na vyřazení bojovníka out-of-action a nemůžete skórovat Surge karty za vyřazení bojovníka out-of-action.

To jsou rozdíly mezi tím, když model dostane 1 damage a když se mu wounds sníží o 1. Na závěr připomeňme, že pokud má model poslední život, pak ho zabijí oba případy, mezi tím rozdíl není (kromě případu, kdy má charakteristiku Wounds 1, v tom případě mu Abasoth’s Withering nic neudělá, nicméně zatím jediný model v celé hře s charakteristikou Wounds 1 je Brimstone Horror).